Jestem dyplomowanym psychoterapeutą psychodynamicznym.
Ukończyłam Krakowskie Centrum Psychodynamiczne (czteroletnią szkołę psychoterapii rekomendowaną przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne oraz Polskie Towarzystwo Psychiatryczne) oraz dwuletnie Studium Socjoterapii i Treningu Interpersonalnego. Tytuł mgr otrzymałam na Uniwersytecie Śląskim. Jestem również dyplomowanym doradcą zawodowym (UŚ, studia podyplomowe).
Ponad dziesięcioletnie doświadczenie zawodowe zdobyłam między innymi: na Oddziale Psychiatrycznym dla Dzieci i Młodzieży we Wrocławiu, w Poradni Psychologiczno-Psychiatryczno-Seksuologicznej "AlterEgo", w Gabinecie Psychoterapii "Caterina", w jednostce edukacyjnej przy NEUROMEDzie, w Towarzystwie Edukacji Otwartej oraz w projektach szkoleniowych i edukacyjnych m.in. wspierając osoby niepełnosprawne. Jestem w trakcie uzyskiwania certyfikatu psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychodynamicznej.
Swoją pracę poddaję regularnej superwizji u superwizorów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychodynamicznej oraz Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego.
W swojej pracy kieruję się zasadami etyki zawodowej i dyskrecji.
Jestem członkiem Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychodynamicznej.
Pomagam osobom, które odczuwają dyskomfort lub cierpienie m.in. z powodów:
Osoby dorosłe (powyżej 18 roku życia)
Wielkim walorem dorosłości jest samostanowienie. Możemy z pełną świadomością dążyć do zmiany, jeśli pewne aspekty życia lub nasz sposób przeżywania go utrudniają nam jego szczęśliwy wymiar.
Młodzież (11-18 rok życia)
Adolescencja, czyli czas, w którym bardzo dużo się zmienia w życiu młodego człowieka. Organizm jest plastyczny a możliwe zmiany dużo szybsze i skuteczniejsze do osiągnięcia.
Rodzice dzieci i nastolatków - konsultacje.
Spotkania, które mają na celu poszerzenie wiedzy rodziców na temat specyfiki etapu rozwoju, w którym aktualnie znajduje się ich dziecko. Daje to możliwość zwiększania świadomości rodziców w zakresie zmian i trudności z jakimi boryka się ich dziecko, a tym samym skutecznej możliwości oddziaływania na nie przy jednoczesnym wsparciu i rozumieniu jego emocji. Konflikty i napięcia mogą stać się konstruktywne.
Konsultacje skierowane są do rodziców dzieci w wieku od urodzenia do dorosłości oraz do rodziców spodziewających się dziecka.
Wszystkie grupy wiekowe w zakresie doradztwa zawodowego
Wiedza na temat własnych predyspozycji zawodowych może okazać się pomocna, a nawet kluczowa, w szukaniu indywidualnego kierunków rozwoju (wybór kierunku szkoły, studiów, kursów) i aktywności zawodowej dającej satysfakcję, spełnienie i odpowiedni poziom gratyfikacji finansowej.
Superwizja dla kadry pedagogicznej
Poszerzenie rozumienia procesu, który dzieje się w zespole (np. w klasie) z uwzględnieniem procesów świadomych i nieświadomych. Pomoc w rozwiązaniu sytuacji trudnej. Może mieć formę indywidualną lub grupową.
Zbiór koncepcji terapeutycznych, z których ściśle korzystam w pracy - w swoich założeniach sięga do teorii psychoanalizy. Zakłada pewien specyficzny dialog pomiędzy Terapeutą a Pacjentem, w procesie którego leczenie odbywa się za pośrednictwem dynamiki przeżyć psychicznych zachodzących u obydwu tych osób w obrębie stworzonej przez nich relacji. Odnosi się do nieświadomości i wynikających z niej konfliktów dążąc do zmiany w życiu Pacjenta.
Jest pierwszym, istotnym etapem pracy. Zwykle obejmuje 3-4 spotkania, podczas których mamy możliwość szerszego spojrzenia na objawy i cierpienie z jakimi Pacjent się zgłasza oraz wstępnym określeniu kierunku pracy nad zmianą.
Jeśli jest taka potrzeba proces terapii może zostać wsparty inną formą leczenia - współpracuję ze specjalistami, którzy znają i rozumieją proces terapii i w swoim leczeniu uwzględniają leczenie terapeutyczne.
Wsparcie psychologiczne, którego podejmuję się w przypadku braku możliwości podjęcia pracy terapeutycznej w gabinecie. Wykracza poza bezpośredni dialog, co uniemożliwia korzystanie w pełny sposób z teorii pracy terapeutycznej. Jednak przy zupełnym braku bezpośredniej terapeutycznej formy pracy podejmuję wsparcie i pomoc przez internet lub telefon.
Są podstawowymi wartościami w mojej pracy. Zdrowie i dobro Pacjenta jest ich wiodącym kierunkiem.
Z uwagi na działanie nieświadomości w procesie terapii poddaję swoją pracę superwizji, dbając tym samym o jej jakość. Superwizuję się u superwizorów Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychodynamicznej oraz Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego.